ГоловнаРеєстраціяВхід
Ковані вироби на замовлення Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Flag Counter Яндекс.Метрика Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
Головна » 2013 » Березень » 18 » Метали, історія та мистецтво
14:13
Метали, історія та мистецтво


Вироби з металу виробляють кількома способами, це - лиття, кування і чеканка. В залежності від того, який саме вид виробів ви хочете отримати, варто застосовувати один з видів обробки.

 Кожен спосіб створення виробів з металу відрізняється методом впливу на метал і, звичайно ж, результатом. Давайте більш детально зупинимося на кожному з них.

 Досить поширений спосіб виробництва виробів - лиття. Цей технологічний процес полягає в тому, щоб заповнити форму розплавленим металом, а коли виливків сформується, його піддають подальшій обробці (наприклад, шліфуванню), в результаті якої одержують бажане виріб.

Лиття й творчість

 З семи чудес світу, що є шедеврами древніх культур, два дива створені спосбом лиття. Перше чудо - виливків - це статуя Зевса Олімпійського. Знаходиться в Олімпії в храмі Зевса, створив цю статую Фідій із золота в 430 році до нашої ери. Друге диво - виливків - це Колос Родоський. Він створений з бронзи Харесом з Ліндос в 292-280 роках до нашої ери. Згідно з даними деяких джерел при створенні цих чудес застосовувався хрісоелефантійскій спосіб.

Литі знаменитості

 Робота ливарника, що займається виготовленням унікальної виливки, носить творчий характер. Звичайно ж, мова не йде про серійне виробництво. Зараз ми говоримо про створення виливків, які відрізняються розмірами, якимись властивостями або віртуозністю застосовуваної техніки лиття. Такі виливки відрізняються від пересічних, і їм присвоюють титул «ЦАР».

 Наприклад, всім відомий Цар-дзвін, який є пам'яткою Московського Кремля. Це найбільший дзвін у світі з усіх коли-небудь існували. Він важить 200 тонн, відлитий з бронзи в 1733 - 1735 роках. Цар-гармата також користується славою. Подібно царю - дзвона, це найбільша гармата у світі. Важить вона 40 тонн, відлита в 1586 році, а її калібр дорівнює 890 мм.

 В 81 главі своєї четвертої книги Геродот писав про те, що скіфський цар, вирішивши дізнатися кількість скіфів живуть на світі, в обов'язковому порядку наказав кожному з них доставити по одному наконечнику стріли, зробленого з бронзи.

 Коли наконечники були зібрані, з них відлили величезний котел. Його діаметр склав 2,5 метрів, а висота була приблизно 3 метри, важив скіфський цар-котел - 10 тонн. Прикрасили цей котел своєрідним орнаментом з литих фігурок тварин.

 Але, як вважає А. М. Петриченко, найдавніший виливків, якому присвоювали титул «цар» - це чавунний цар-лев. Його маса - 100 тонн, довжина більше 5 метрів, висота 5,5 метрів, відлили його в Китаї в 954 році. Під цією фігурою, між ніг цар - лева вільно може проїхати кінь із возом. Цей виливків порожній всередині і розташований на плиті, на сьогоднішній момент він глибоко осів у грунт.

 В Японії в XIV столітті відлили цар-чайник. Він складався з 3 частин: ручок, кришки, і, самого, 16-тонного судини.

 Крім цього славиться статуя Будди, яка важить 250 тонн, а якщо вас цікавить маса з цоколем, то вона дорівнює 380 тоннам. Тільки долоню у цій статуї - 3 метри. Озеро Тадзаво, розташоване на північ від Токіо, славиться розташованої на ньому, найвищою статуєю богині милосердя Канно. Висота цієї статуї - 133 метри.

 Але найбільшим твором - відливанням у світі є створений у 1875 році литий Шабот молота, який важить, тільки задумайтеся, більше 650 тонн, створили його в Пермі. Щоб встановити дану литу форму знадобилося використання кесона, у якого глибина була більше ніж 40 метрів. Навколо кесона було встановлено 20 досить великих вагранок, а сама заливка тривала около3 годин. Залитий метал остигав більше 4 місяців.

Витоки лиття

 Самородні золото і мідь були найпершими металами, які почав використовувати людина. Їх можна було у вигляді розсипів і самородків без особливих зусиль здобути, температура плавлення у них трохи вище 1000 ° С, потрібну форму вони брали за допомогою використання способу лиття та холодної деформації.

 Художні вироби у вигляді предметів релігійного культу і різних прикрас, створені із золота були першими виливками. Отже, само собою напрошується висновок про те, що з художнього литва почалася історія ливарного виробництва.

 Зрозуміло, у кожного народу художнє лиття зароджувалося в різні часові періоди. У когось це був самобутній досвід, а хтось його запозичив у інших.

 Так чи інакше, але історики не можуть визначити точну дату початку виробництва литих виробів. Наприклад, А. М. Петриченко підтримує версію про те, що споконвічно фасонне лиття в IV - III тисячоліттях до нашої ери одночасно з'явилося в Середній Азії і Єгипті, Дворіччя і Молдавії, Південно-Західній Україні і Індії, Південної Туркменії і Закавказзя, а також в інших районах.

 Археологічні дослідження говорять про те, що художні виливки, виконані із золота, почали виробляти за 12 тисяч років до н. е.. в Єгипті. У Малій та Середній Азії, в Південній Месопотамії та в долині Нілу були знайдені золоті вироби, створені близько IV тисячоліття до н. е..

 За 4,5 тисячі років до нашої ери почався видобуток і переробка золота на Алтаї. За 3 тисячі років до нашої ери вироблялися вироби із золота на Кавказі. Майстри Шумеру відрізнялися високим художнім смаком і майстерністю. Про це свідчить виготовлена ​​в VI столітті до нашої ери голова бика, вилита із золота і прикрашена інкрустацією.

 Але вважається, що раніше інших народів почали відливати вироби з міді єгиптяни. Історики припускають, що настільки величезні масштаби будівництва пірамід з каменю здійснилися тільки завдяки тому, що застосовувалися мідні інструменти та знаряддя.

 Найпростіші прийоми, що використовуються в роботі давніх ливарників, зображені у Фівах на розписи гробниці, а виконані вони імовірно в XVI - V ст. до н. е.. Вже в ці часи єгипетські майстри - ливарники могли створювати виливки складної форми, але порожні всередині. Для цього вони застосовували воскові виплавлюваних моделях або ливарні стрижні.

 Тому є всі підстави вважати Африку батьківщиною ливарного ремесла. Згідно з історичними даними воно тут зародилося, а разом з ним в Африці розвивалося виробництво художнього литва.

 Золоті самородки в природі зустрічаються частіше, ніж срібні. Це стало причиною того, що срібло для лиття стали використовувати пізніше золота. У східній частині Азії, лише в IV в. до н. е.. була організована найраніша видобуток і розробка руд срібла в більших масштабах. Трохи пізніше Греція та Вірменія також почали розробку руд срібла.

 На зміну більш примітивній техніці литва, що використала відкриті форми, прийшов більш досконалий метод лиття в глиняні роз'ємні закриті форми. Дрібні частини браслетів, ланцюжків та інших виробів відливалися з бронзи, після чого скріплювалися оловом і піддавалися карбуванні.

 Для того, щоб створити виливки для виготовлення бронзових великих статуй в V - IV ст. до н. е.. в Греції застосовували лиття "по втраченому воску". Цей метод застосовується і в наші дні,: коли потрібно виготовити кабінетну чи монументальну скульптуру з бронзи, завершальна обробка відлитих фігур проводиться по воску, який нанесений на них.

 У багатьох країнах Європи в епоху Відродження, а також в Росії в XIV - XVI ст лиття було на піку своєї популярності. Бенвенуто Челліні ввів нову технологію для лиття великих скульптур. Ця технологія кусковий формовки передбачала можливість отримати з однієї моделі кілька однакових відливок, але сліди, що залишаються від з'єднань окремих елементів форми, потрібно було видаляти карбуванням. Метод "втраченого воску", знайдений раніше, дозволяв виготовити тільки одну виливок.

 Виробництво художньої бронзи стало занепадати у другій третині XIX століття. У побут стали входити не дуже високого гатунку мідні сплави, способи механічної обробки (накатка, штампування та ін), Гальванічні покриття дорогоцінними металами, що істотно здешевлює продукцію.

 Друге дихання і нове художнє осмислення бронза отримує на стику століть: в кінці XIX ст. і на початку XX ст. Імпресіоністи П. П. Трубецькой, А. С. Голубкіна, О. Роден та інші відродили лиття їх бронзи.

 У XIV столітті, коли з'явилися доменні печі, в країнах Європи стали виготовляти виливки з чавуну. З VI в. до н. е.. Китай був знайомий з чавуном, на відміну від європейських країн. Фігуру лева, масою близько 100 т., відлили в 954 році. Однак китайські майстри в той час використовували лише одноформенние невеликі вагранки, призначені для плавки чавуну. Їх і застосували для створення цього гігантського лева.

 Метал випускався по невеликому каналу від кожної печі, і подібно до того як струмочки впадають в річки, а малі річки впадають в більш великі ріки, так і розпечений метал на шляху проходження до форми брав до себе все нові струмочки металу. Чим ближче він наближався до форми, тим більше інших металевих струмочків, що біжать від печей, які були розташовані по шляху до форми, до нього приєднувалося.

 Існує старовинний китайський малюнок, на якому явно показано як створювали цього лева і йому подібні великі форми. Пристрій чаші у формі, що залишилася на литві, говорить про те, що лева відливали способом, описаному вище. Не виключено, що чавун у неї наливався з ручних ковшів, які доставлялися з печей, встановлених далі, ніж перебували зони струмочків.

Чавунне литво було добре розвинене в Росії, Франції та Німеччини. Відомі заводи по литтю чавуну - Верх-Ісетським, Ушвінскій, Кам'янський і Каслінскій.

В наші дні для виготовлення виливків використовують майже всі сплави: сплави на основі заліза, сплави на основі міді, цинку і алюмінію, легкоплавкі сплави, благородні метали і сплави. Способи виготовлення форм застосовуються найрізноманітніші, використовують як піщано-глинисті одноразові форми, так і багаторазово використовувані металеві форми.

Переглядів: 996 | Додав: Androha | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Друзі сайту
Санатории, виллы и отели, частный сектор курортов Трускавец, Сходница, Моршин

Художня ковка в Дрогобичі та регіоні© 2024
Конструктор сайтів - uCoz